Hästen för mig själv & västtrafik

7-15 aug så är ägaren till min medryttarhäst borta så då har jag ansvaret för henne. Känns kul att få vara där mycket för annarsär jag där bara 1-2 ggr i veckan. Hon ska dock stå 3 dagar så då fixar jag bara mat och så så ska stallägaren hålla ett öga på henne. 
 
Tyvärr jobbar pappa denna veckan = han hinner inte skjutsa mig dit och hem så jag får ta mig dit med hjälp av älskade västtrafik... Dit är det ca 2 mil och tar ca 20 min med bil och med västtrafik (buss-tåg-buss) så står det att det ska ta 52 min att ta sig dit. Idag tog jag bussen 12.35 och anlämde på stallet klockan 14.33 pga av att man är tvungen att gå ett halvt varv runt stan för att ta sig till stationen pga ombyggnad och om man ska hinna den sträckan på 9 minuter som det krävs för att hinna med måsta man förberade sig på en springtur. Jag gick i rask takt och ser att tåget kommer om 1 minut och jag har ca 1 min kvar att gå så ser jag tåget komma förbi. Jag hinner inte springa ikapp det och konstaterar att jag kommer få sitta i 30 att vänta på nästa tåg. Efter 30 min kommer tåget och när jag sedan kommit fram så konstaterar jag igen att jag ska få vänta 50 min på bussen pga väldigt oklaffade tider. 
 
Också värt att nämna att det spöregnade hela tiden som en liten bonus sådär. Nu har ni fått höra nog om mina västtrafik problem ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Linn Hagstedt

Väldigt fin blogg! Allt bra? :D

2013-09-02 @ 21:42:11
URL: http://linnhagstedt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0